torsdag 18 oktober 2012

Min lilla sjukling!

I går morse sa min prinsessa att hon hade ont i halsen och i huvudet så jag gav henne alvedon och körde henne till skolan. Efter skolan följde hon med en kompis hem och vi bestämde att jag skulle hämta henne vid fem. Nu bev det inte så utan när jag sitter och ammar mini T vid fyra så sms:ar hon mig och vill hem så kompisens mamma körde hem henne.
Vi kollade tempen och den visade 38,9 grader!! (38,4 + 0,5)
Så hon fick genast alvedon igen. Vi bestämde att vi skulle äta soppa till lunch med tanke på halsen. Efter middagen gick hon och lade sig och somnade med en gång. Alltså innan 19:00.
Inatt kom hon över till mig den lilla kaminen. Då visade tempen 39,3 grader. Hon fick en Bafucin och försökte somna om. Gick väl så där... Vi är lite trötta nu så att säga.

Rödrosig och fin är hon min prinsessa. ;) Vi skall till vårdcentraen och dubbel kolla halsen med tanke på att hon varken har hosta eller är förkyld direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar