måndag 15 oktober 2012

Lugn söndag!

Eller inte!! Nä gårdagen var inte direkt den lugnaste om man säger så.

Började dagen med att köra dottern till konståkningen som började klockan 8:00. Jag kollade lite eftersom lillkillen ändå sov gott. Sen åkte jag hem och bakade lite kärleksmums som vi skulle sälja på stora sonens innebandymatch.
Mannen var den som hämtade hem dottern när hennes träning var slut klockan 10 eftersom jag skulle baka färdigt kakan.

Vi åt lunch ihop innan mannen och stora sonen åkte till hans match och jag, dottern och lillkillen åkte iväg till Operahuset i Göteborg där hon provade att dansa både balett och moderndans med Balettskolans lärare.

Under tiden gick jag och lillkillen en promenad på stan men ett kort litet stopp vid Espresso House där jag inhandlade mig en god Chai Latte. Mums...
Sen gick vi tillbaka till Opera huset då jag skulle lyssna på lärarna om upplägget för Balettskolan. Det lät som en kanon skola och dottern tyckte det var toppen att dansa med dom.
Vi tog en sväng förbi och kollade var skolan låg någonstans.

Nu får vi se om vi helt enkelt tar och söker in till denna skolan. Vi skall ta oss en funderare helt enkelt, sen är det ju kanske inte helt hundra att hon klarar testen, men det får man ju hoppas i så fall att hon gör.

Så jag lär väl säkert återkomma i detta ärendet längre fram i bloggen. :)

Sonen vann sin match med 4-1 och han var målvakt så hans dag var som gjort. Dottern var trött efter sina två istimmar på morgonen samt sina två 45 minuters dans så hon somnade som en stock igår kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar