fredag 31 oktober 2014

Vilken makt energin/känslorna i oss har!

Jag har fortsatt att gå hos min fina vän Annika och får så mycket hjälp av att ta bort dessa Trapped Emotions som jag samlat på mig under åren som gått.

Tänk vilken makt dessa känslor vi bär på har på oss. Vi kan bearbeta händelser på många olika sätt men kommer vi inte in i vårt undermedvetna så kommer vi aldrig att få bort allt som tynger ner oss.
Även om vi tror att vi har kommit över en händelse så sparar vårt undermedvetna detta inom oss i alla fall.
Man har ju hört det där uttrycket om man man bär på en ryggsäck som blir tyngre och tyngre för varje år. Det stämmer ju! Tar man inte tag i att göra sig av med allt detta som ligger i ryggsäcken som kommer man aldrig att kunna känna sig fullt frisk eller fullt stark. Hur mycket man än försöker att övertala sig att så är fallet.

Jag har ju trott att jag är stark, jag behöver ingen hjälp, jag fixar detta själv. Men VARFÖR har jag gjort detta?? Bra fråga!! Jag vet inte, man behöver inte vara starkast i världen, man mår bättre av att be om hjälp!

Jag var som jag skrev i förra inlägget på gränset att ge upp helt. Jag orkade inte mer. Jag är så tacksam att Annika precis startade upp sitt företag Energyflow och att jag såg detta på Facebook. Men det var nog meningen att jag skulle se detta helt enkelt!

Visst hade jag en downperiod mellan dagens session och förra sessionen jag hade för två veckor sen. Men efter att ha varit där idag så mår jag bättre igen.

Jag har även testat att ta bort en trapped emotion på mig själv mellan dessa två senaste sessionerna. Wow det var häftigt. Jag kommer att fortsätta att ta bort dom på mig själv, helt klart. Tids nog skall här testas att även hjälpa andra.


1 kommentar: