måndag 26 augusti 2013

Hur mår Mini idag?

Ifall det är någon som undrar hur Mini mår idag efter det som hände i onsdags så kan jag berätta att det slutade med ett besök på akuten med honom på kvällen/natten mellan onsdag och torsdag.

Som jag skrev så hade han fått både ventolin, airomir och alvedon innan han somnade så jag åkte iväg och handlade lite på kvällen när dom somnat alla tre. När jag kom hem hann jag knappt packa upp varorna innan Mini vaknade igen och då beslutade vi (mannen och jag) att jag skulle åka in med honom.

Sagt och gjort så blev det och vi kom inpå barnakuten. Först så kollade dom tempen och vägde honom för att kunna ge rätt medicinering. Han hade 38.8 i feber och en syresättning på 96 (vilket är helt ok) men han hade jobbigt att andas så han fick inhalera Ventolin x2 med 15 minuter emellan. Sen väntade vi nästan en timme innan dom kollade honom igen och det blev kortison och Ventolin x2 igen. Ytterligare en väntan på ca en timme och då lät luftrören ok men han var tjock i halsen så då blev det Adrenalin x2 med 15 minuter emellan. Åter igen en väntan innan läkaren kollade honom, dock gick det lite snabbare denna gången och då vid detta besöket så kollades öron och hals och läkaren konstaterade att han hade en rejäl förkylning.

Vi fick åka hem som tur var och vi landade hemma ca 3:40 på morgonen så jag kan ärligt säga att jag var trött på jobbet i torsdags. Men det är det värt bara Mini mår bra.
Mina barn går före allt om man säger så!

Nu håller vi honom i skick med flytande ventolin och airomiren men har fått en tid den 2 September för träff med läkare för diskution om något ytterligare till honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar