onsdag 2 oktober 2013

Spännande framtid går till mötes...

Eller ja... Jag kommer fixa i ordning min kropp nu.

Jag var iväg till en tjej jag känner genom mitt Mary Kay jobb och gjorde en hälsoanalys. Detta efter att min syster gjort en likadan och upptäckt att hon är prodiabetiker.

Jag har ju haft problem med min mage i mååååånga år och det blev nog ett resultat utav mitt pulverbantande som jag gjorde för några år sen.
Men sagt och gjort, jag var där och hon körde programmet på mig och det visade sig ju (inte särskilt chockande) att magen var rejält tungt ute... Mer rejält än jag trott jag har ju som sagt vetat att ngt är fel på den men nu fick jag det bekräftat.
Jag har så kallade hål på mina tarmar så det jag äter blir inte riktigt omhändertaget. Sen har jag något i kroppen (kommer inte ihåg vad det heter) som gör att jag inte känner när jag är hungrig eller när jag är mätt utan gör så att kroppen jobbar precis som efter en måltid trots att det (som nu i morse) ändå var fleeera timmar sen jag åt.
Man skulle kunna säga att min kropp har ett inre krig och detta är en av dom orsaker till att min kropp istället för att gå ner i vikt suger åt sig allt den kommer åt.

Så nu har jag börjat med en del vitamintillskott och på måndag börjar jag med min nya kost då jag har något typ av födo intolerans men vi vet inte vad så skall jag rensa kroppen innan jag testar mig fram till vad jag tål och inte tål.

Spännande och pirrigt ser jag fram emot en framtid med en normalt fungerande tarm igen.

Här inne har hon sin mottagning. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar